fredag 19 mars 2010

Friday

Äntligen är ännu en vecka detta decenniets första år till ändå. Veckan kan sammanfattas med logistik, logistik, distributionsteori, logistik och quiz. Logistiken börjar bli otroligt seg att hålla på med nu, jag spyr på leveransservice, lagerföringskostnader och genomloppstider snart. Tyvärr syns ingen ljusning förrän på självaste skärtorsdagen då tentan går av stapeln. Innan des ska jag dock ha hunnit med en hel del; ambassadörsresa till Visby, tenta plus inlämnad rapport i distributionsteorin, inlämning och redovisning av rapporter i logistiken, lite jobb och ovanpå det lite hemmafix.

Ljusning är dock påsken då jag sticker ned till sydligare breddgrader, Malmö det vill säga. Bokade precis biljetterna och det är inte roligt för plånboken. Man får pussla med diverse färdmedel för att ta sig tur-och-retur till ett hyfsat pris. Under påskveckan firas min annalkande 24-årsdag med pompa och ståt och mamma har lovat en tur på stan med mig. Lite quality time med mamma är ju aldrig fel.

Om en dryg timme ska jag ringa in den nya månaden med lite shopping på MAXI, dags att bränna de sista slantarna för februari så att mars månad kan välkomnas med ett fullt kylskåp och ett välfyllt skafferi.

Inga kommentarer: