måndag 15 mars 2010

Bubbel & tårta

Idag vankades det såväl bubbel som tårta på jobbet. Vi firade en lansering av en stor kampanj så det ska bli roligt att se hur den artar sig. Jag blev mest enormt sugen på att köpa iWork till min Mac när jag såg presentationen gjord i Keynote. I. Must. Have. Tur att jag fyller år snart!

I övrigt har det varit en vanlig dag på jobbet, krigade lite med universitetet om min stundande resa till Visby och lyckades vinna. Det blir en 30-minuters flight ner till ööyn istället för en sextimmars bil- och båtresa. Det gillar vi. Sedan att flygplanet knappt ens är ett flygplan är en annan femma. Litet och bhändigt för kastvindarna att ta tag i. Det kan i vart fall inte bli värre än flighten till Gällivare, där snackar vi turbulens.

Litet, litet flygplan med plats för 16 passagerare


I kväll ska jag hem till Louise och börja fila på vårt thesis proposal inför uppsatsen vi börjar att skriva efter påsk. Det kommer bli en magiskt bra uppsats, det kan jag lova er redan nu. Jag tar med mig en flaska rött för att bygga på inspirationen lite. Fantastico!

Inga kommentarer: