söndag 7 februari 2010

Söndag 7/2-2010

Eftersom jag kände mig allmänt hängig och opepp igårkväll valde jag att stanna hemma i lugnets stilla vrå. Har int tid att bli sjuk så det var lika bra att ta det piano även under lördagskvällen. Det slutade med att jag tittade på Melodifestivalen. Det borde jag ju inte ha gjort. Jag satt och skämdes större delen av tiden, Christer Björkman i 1700-talshärförarkostym, Dolph Lundgren och Måns Zelmerlöws torra skämt. Pinsamt så det förslår. Lägg därtill urkassa bidrag och en otänd publik - voilà Melodifestivalen 2010. Det blir ännu mer pinsamt när jag tänker tillbaka på förra årets Eurovision som jag såg under min tid i Nice. Frankrike couldn't care less - Sverige har en utklädd Christer Björkman som varnar Europa för svensk anstormning. Jo jag tackar jag.

Idag ska jag sätta mig lite med kurslitteraturen och plöja igenom några kapitel. Jag har seminarium i morgon så man måste vara alert och påläst.

Inga kommentarer: