söndag 14 februari 2010

Räkningar

Har suttit och godkänt e-fakturor i min Internetbank ett tag nu. Jag gillar ju att betala räkningar, det är en skön känsla att göra rätt för sig på något vis. Svårförklarat. Sitta och pilla med OCR-nummer och förfallodatum är rätt skoj, tur att jag pluggar ekonomi alltså.

I går hade jag en lugn kväll, Ida kom över en stund och vi drack vin/öl och tittade på Melodifestivalen och OS samt spelade lite frågespel. Lugnt och trevligt. I dag kommer Marie över på en semla innan hon beger sig tillbaka till Stockholm, dessförinnan ska jag få lite mer plugg gjort och sen blir det nog lite läsning i Mons Kallentofts tredje bok om Malin Fors, jag är hooked på de böckerna. Höstoffer heter den och jag lånade den på Stadsbiblioteket i veckan. Alltså det är ju en sjukt bra uppfinning - bibliotek. Jag har bara lånat kurslitteratur där innan och har alltid köpt de pocketböcker jag vill läsa, jag har aldrig ens reflekterat över att man kan låna skönlitteratur på biblioteket. Välkommen till 2010-talet, Christoffer.

Mons Kallentoft - Höstoffer
(www.monskallentoft.se)

Inga kommentarer: