tisdag 23 februari 2010

Kollektivtrafikshysteri

I dag tog det bara en timme att ta sig hem från jobbet, både bussen och tåget gick precis som det skulle. Värre var det till jobbet, jag har sett alldeles för mycket av Östergötland vid detta laget. Jag börjar bli rejält trött på ersättningsbussfärden, Vikingstad, Mantorp och Mjölby till trots. Roligast är när man kommer fram till Mjölby, då är man strandsatt för bussarna går med fantastiskt oregelbundenhet (hello landsbygd) och taxibolaget verkar ha drygt två bilar i omsättning. Safe to say, jag var sen idag igen.

I morgon ska jag dock ta 05:30-tåget för att vara säker på att hinna med 07:12-bussen från Mjölby till Skänninge. Vi får väl se vad vädergudarna säger, mer snö på ingång tyckte jag att de viskade.. Östgötatrafiken backas upp av SJ och det kan väl bäst uttryckas som Robin gjorde det: SJ AB blir BA JS baklänges. Sedärja.

Inga kommentarer: