fredag 12 februari 2010

C'est le week-end

I går kväll var det fest. Vi möttes upp hemma hos Ida för lite goda enchiladas och vino fino innan vi spatserade ned till Platå. Vi var en salig trio bestående av mig, Ulf och Ida men Platå levde inte riktigt upp till våra höga förväntningar - som så många gånger för kan väl tilläggas. Det blev en drink innan hemgång bara, undertecknad beställde en Lynchburg Lemonade. Väl var väl det eftersom jag arbetade hela långa dagen idag, semesterskuldslistor är inte min cup of tea kan jag villigt erkänna.

Min rika kompis Emilia kom förbi kontoret och visade upp en 500 eurossedel, jag fick känna på den lite, den var stor och värdefull. I morgon åker hon till Paris. Jag vill också till Paris. I ett tappert, men ack så misslyckat, försök att skapa mitt egna mini-Paris ska jag dricka ett franskt vin till maten och sedan på förfest där det ryktas att det finns fransktalande deltagare. Japaner lär också finnas på plats, en kulturell smältdegel med andra ord. Utgång, nja.. Samkväm, ja!

Inga kommentarer: