lördag 16 januari 2010

Världsförälder/Haiti

I julas blev jag Världsförälder via UNICEF. Detta tycker jag är det bästa upplägget för mig just nu, att skänka 100 kronor till "varenda unge". Pengarna går till de barn som UNICEF för tillfället anser behöver mest hjälp, på så sätt har man inte ett enskilt fadderbarn att brevväxla med etc. I min situation som student känns det som det allra bästa, vem vet om man helt plötsligt inte anser sig ha råd med ett fadderbarn längre? Det hade ju känts hemskt att helt plötsligt överge det lilla livet! Nej då är de bättre att stödja en större plattform av behövande barn världen över.

Bli Världsförälder idag!

Jag stödde för övrigt de behövande efter jordskalvet på Haiti tidigare idag. Genom att man som Telia/Halebop-kund smsar in sitt bidrag bidrar man faktiskt med ytterligare 5 kronor som Telia chippar in med. En donation på 10 kronor blir plötsligt 15 kronor. Dessutom slopas sms-taxan helt till katastrofhjälpsnumren.







Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. (var tvungen att klyscha till det..)

Inga kommentarer: