tisdag 19 januari 2010

Norrland, here I come

Har suttit hela dagen på universitetet och pluggat internationell affärsrätt, med blandat resultat. Total förvirring ibland, eufori andra gånger, som vanligt under tentaperioden med andra ord!

Bokade även en resa till Gällivare på tisdag nästa vecka. For fun? Nope. Ska jobba faktiskt, som ambassadör för Linköpings Universitet på en gymnasieskola däruppe. Hey, en gratisresa till Norrland och lite stålar är väl aldrig fel. Bokade en tågbiljett tidigare än nödvändigt till Stockholm (flyger från Arlanda till Gällivare först vid 19-tiden) så jag kan spatsera runt lite på stan under tisdagen. Var ett bra tag sedan jag var i hufvudstaden nu!

I kväll ska jag göra absolut ingenting, mer än att vänta in Paradise Hotel som börjar 22. Yes, jag erkänner - jag är beroende. Det är något med det programmets totala brist på handling och mening som gör att det är fascinerande och får undertecknad att sitta som en igel framför tv:n på måndag- och tisdagskvällar. Bara en dryg timme kvar nu. Wunderbar.

Inga kommentarer: