tisdag 26 januari 2010

Mardrömsinflygning

Alltså landning med litet propellerplan i 25 m/s och snöstorm är inte min grej. Jag är inte flygrädd, alls. Dagens inflygning var dock något av det värsta jag har varit med om, tanten jag satt bredvid var lika rädd som jag och vi trissade nog upp varandra. Förhoppningsvis har vinden mojnat något tills i morgon så man slipper uppleva att lyfta i samma skitväder.




Nåja, nere på marken är jag i alla fall och vi har kommit fram till stugan, min reskamrat och jag. En riktigt mysig liten fjällstuga och Paradise Hotel tuggar i bakgrunden, Mexico känns långt bort från Gällivare.
I morgon är det early rise som gäller, måste springa till ICA tidigt för att få lite frulle annars kommer jag dö i morgon bitti. Fick ingen middag i kväll, Norrland jobbar inte kvällsöppet.

Inga kommentarer: