måndag 11 januari 2010

It's been a long day



Det har det sannerligen varit. Efter att flyget lyft och jag fått två koppar kaffe av den trevligaste flygvärdinnan på länge, landade jag på Norrköpings flygplats - Kungsängen. Därifrån buss in till city, på vilken jag snäste av en gammal kärring med rullator som helt sonika sa "kan du flytta dig?" när hon steg på. Saken var den att bussen var nästintill helt tom och jag hade tagit ett av "barnvagnssätena" för att få plats med mina väskor. Jag visade vänligt henne till en annan plats precis bredvid men det passade inte. Jag fick vackert flytta mina väskor och sade sedan högt till henne åldriga öra "nästa gång skadar det inte att be vänligt istället". Jag fick en vänlig och medhållande nick av 55+ damen i sätet mitt över. Gamla människor som inte kan visa respekt för unga förtjänar inte min respekt, inte någon annans heller för den delen.

Var var jag? Just det, eftersom hela Norrköpings barnvagnsmaffia skulle ta bussen från centrum till Resecentrum promenerade jag istället genom city med mina väskor. Löste efter många om och men (vad är problemet med Östgötatrafiken?!) färdbevis för resan till Linköping och 14:00 var jag hemma i min älskade lägenhet igen. En kvarts försök till uppfräschning senare traskade jag till skolan och terminens första föreläsning.

Nu sitter jag och slafsar i mig passionsfrukter, oslagbart.
Nedan, ett kort bildspel över min dag.



Köpenhamns flygplats gudsförgätna gate A28.






Inflight service


I väntan på bussen




Kung Bore har Linköping i sitt kalla grepp




As of right now

2 kommentarer:

Tobias sa...

Passionsfrukt är så sjukt gott :D

Haha jag vet, bio är nice =)

Anna sa...

Haha, vilken härlig resa det låter som =) Du skulle sagt till tanten att ni skulle slåss om platsen. Survival of the fittest. Fast sjukt pinsamt för dig om hon hade varit värsta karatetanten förstås...

Kul att du gillade recensionen =) Men jag tycker att du ska ge filmen en chans trots traditionsbrottet, allvarligt talat, hur ballt är det här?: http://mazarintanten.files.wordpress.com/2009/08/sherlock_holmes.jpg