måndag 4 januari 2010

Heldag i Danmark

Kom hem för en dryg timme sedan efter en heldag i Köpenhamn med mamma. Efter en välbehövlig dusch är jag nu fit for bloggande igen. Det blev ett par jeans, två t-shirts och ett par skor inhandlat från den danska hufvudstaden idag. Jag har redan flertalet outfits förberedda i huvudet som involverar delar av de nyinköpta kläderna!

Köpenhamn är verkligen hur mysigt som helst, trots att vädret inte var det bästa idag. Om man skippar det överprisade turiststråket Strøget och istället letar sig in bland smågatorna bakom kan man hitta riktiga pärlor. Tyvärr har ju den danska kronan apprecierats grymt mycket mot den svenska så allting är i snitt 40% dyrare i Köpenhamn än vad det är i Sverige. Det får man väl bjuda Lillebror Danmark på...


Nu ska jag sätta mig ned och skriva min årskrönika och sedan blir det fisksoppa till middag. Dejligt.

Inga kommentarer: