måndag 11 januari 2010

Copenhagen Airport, Gate A28 09:49:18

Här sitter jag utlämnad till någon form av andraklassens gate. Jag gick i tio minuter från flygplatsens hjärta med tax free, Starbucks, lyxbutiker och det välbekanta flygplatssorlet ut till denna gudsförgätna del av Danmark. Jag är helt ensam, inte enda varelse är i närheten, varken flygplatspersonal eller andra passagerare. Eller jo nu!  Nej förresten, det var bara ett Swissairplan som passerade utanför, destination unknown. Zürich perhaps?

Jag har i alla fall tröstat mig med att köpa 30 minuters Internetuppkoppling får nätta 60 SEK (vem sa att nöje är billigt?) samt en Starbucks Caramel Macchiato modell venti. Venti betyder "sjukt stor och dyr" på starbucksiska. Mitt plan lyfter om en dryg timme mot Norrköping och min livlina mot världen tar slut om 24 minuter. Resterande 36 minuter fram till avgång kommer att vara ödesmättade av sällan skådat slag.

Jag lyckades i alla fall få med mig alla tre väskor, med 4 kilos övervikt.
Tji fick dem.


Inga kommentarer: