måndag 25 januari 2010

Bound for Gällivare

I morgon åker jag till Gällivare, det ligger någonstans norr om Stockholm - trodde jag. Det är överjävligt långt norr om Stockholm, så långt att det tar två timmar (inklusive mellanlandning i Kramfors) att flyga dit. Däruppe i norr ska jag agera ambassadör för Linköpings Universitet på en gymnasieskola. Förlåt gymnasieskolaN. Andra skolor från nejden är också inbjudna, Pajala och Jokkmokk tydligen. Trevligt. Jag får hoppas att de förstår min skånska däruppe, annars kan det bli jobbigt att hålla i seminarier.

Min största förhoppning med resan är dock att jag ska få se ett livs levande norrsken. Om jag inte får göra det blir jag enormt besviken. Enormt besviken. Alltsom behövs är att man är norr om polcirkeln och att det är minusgrader gärna ett par stycken (ja jag har googlat). Check, check.



Fingers crossed - give me some of that aurora borealis. Please.
Åh, åh och gällivarehäng förstås. Tack.

Inga kommentarer: