tisdag 26 januari 2010

Arlanda terminal 3

Varför hamnar jag alltid på de mest gudsförgätna terminalerna runt om på Europas flygplatser? Kanske för att jag alltid lyckas pricka in randomdestinationer på lustiga tider?Nu fick jag checka in på terminal 3, en för mig hittills okänd terminal. Här samlas gynnare från alla landsorter i Sverige, flygningar till Torsby, Hagfors, Storuman, Kramfors, Gällivare och massor med ställen man inte ens visste hade en flygplats, avgår härifrån. Inget ont mot dem orterna, bara överraskande att de har flygplatser. Det finns sex gater och alla fordrar busstransport ut till flygplanet, som på charter. Mysigt.

Jag flydde snabbt och lätt terminal 3 efter incheckning och är nu på mitt standardhäng när jag är på Arlanda - Wayne's Coffee i SkyCity. Här sitter jag med mitt mobila bredband (I heart 3Maxi) och surfar oss. Planet går om en timme och boarding börjar ungefär då också, det är inte stora flygmaskiner det här. 18:50 är det avgång och efter en quicke i Kramfors landar jag i Gällivare runt 21-tiden. Ah ljuva Norrland.

Håll nu tummarna för norrsken!

Inga kommentarer: