torsdag 28 januari 2010

27/1-28/1

Gårdagen var minst sagt lång. Det började med att jag och min reskamrat Hadi pulsade i snön i centrala Gällivare för att leta reda på något ställe som serverade frukost. Vi fann ett som var riktigt mysigt och fullt av autentiska norrlänningar! Därifrån tog vi taxi till Malmberget och Välkommaskolan där vi informerade gymnasister, med hjälp av såväl bokbord som seminarier, om våra respektive utbildningar. Taxi direkt därifrån till Gällivare flygplats och ombord på Nextjet-planet ned mot Stockholm. Mellanlandning i Kramfors och vi skumpade oss vidare söderut. Mer än en timme sena kom vi så fram till Arlanda för att enkelt kunna konstatera att vi missat vårt anslutande tåg till Linköping. Efter mycket om och men lyckades vi få nya biljetter och fick glatt springa iväg mot tåget till Linköping. Väl framme här var det sinnesjukt mycket snö och pulsandet hem tog sitt lilla tag med all packning. Safe to say att jag tog sovmorgon i morse, kan ni klandra mig?

Idag har jag haft en behaglig dag, trots de tre-fyra decimetrarna snö som fallit här i Linköping. I kväll kommer Ida och Louise över på lite korv stroganoff - hur sjuttiotal låter inte det?

Inga kommentarer: