lördag 5 december 2009

Tonight's the night!

Ikväll är det den årliga overallsfesten "Luciakraballen" här på Linköpings Universitet. Overallsfesterna är studentikost och finns på flertalet universitet och högskolor i Sverige. Det går ut på att ha sin sektionsoverall på sig (vit markerar till exempel att man är ekonomstudent) och svina som sören. Festen gästas av Dogge Doggelito som gäst-DJ:ar samt av Johnossi som ska uppträda. Lägg därtill cirka 1200 personer i universitetets huvudbyggnad så förstår ni att det är legendariskt. Jag ska ta det lungt ikväll, vilket innebär måttlig drickande. Jag börjar bli gammal och pallar inte två dagar i rad mina vänner.

Idag har jag ett kreativt projekt att ta tag i. Ska strax iväg att köpa en t-shirt och lite knappar för att designa en egen t-shirt. Såg två grymt snygga tröjor från Garde igår, men de var enormt lätta att efterlikna själv och eftersom jag är student och inte kan strö pengar omkring mig så blir det självfallet billigare att göra det själv. Återstår att se om min kreativa ådra lever upp till mina förväntningar.

Bis später.

1 kommentar:

Anna sa...

Vad avundsjuk jag blir, i Lund är det bara teknologerna som har overaller! Btw när var du du skulle åka hem? Jag åker hem på em söndag den 20e. Hinns det styras upp en fika kanske? Kram!
P.S. Vill se resultatet av kreativiteten i bloggen sen!