söndag 20 december 2009

Malmö City

Idag har jag varit på stan hela dagen med Markus, det blev lite julklappsrekande men inget inköp. Nu har jag åtminstone stenkoll på vad jag ska köpa när CSN och lön rullar in den 23/12. Det blir till att armbåga sig fram på stan då!

Det är så härligt att gå omkring i snön på Malmös gator, jag saknar Malmö som stad mer och mer för varje gång jag är här nere och det händer så mycket nytt hela tiden. Det lutar kanske åt att jag flyttar tillbaka hit efter examen till och med. Den som lever får se.
Det verkar till på köpet bli en vit jul även här nere i Skåne, det känns som det var ett tag sedan. Enligt Sydsvenskan var det år 1999 som vi senast hade en helt vit jul här nere i Malmö. Det var tio år sedan.. Det är roligt att man nu är så pass gammal att man kan säga att "det var tio år sedan" och fortfarande komma ihåg vad som hände då. Time goes by.

Inga kommentarer: