söndag 1 november 2009

Trubbel i Paradiset

Gårdagen var en lugn lördag, fika och lite tittande på stan med Emilia, hennes bror Alex samt Ida. En fika på Espresso House och sedan tacos i mi casa. Vi bestämde oss för att gå på bio men blev snabbt oense om vilken film vi skulle se. Det stod mellan "Flickan som Lekte med Elden", "This Is It" och "Trubbel i Paradiset". Det blev den sistnämnda och det var ju allt annat än rätt val. Filmen var underbart amerikansk och humorn i den likaså, inte den mest sevärda filmen och jag är glad att jag hade ett presentkort att använda och inte behövde punga ut med riktiga pengar för att se filmen. Det enda roliga var att Malin Åkerman var med i den, jag satt och fascinerades över hur bra engelska hon pratar, hon låter som en infödd amerikanska. Jag blev så imponerad att jag var tvungen att göra en background check på henne. Hon flyttade tydligen till Canada när hon var 2 år gammal och stannade sedan kvar där, inte udnra på att flickan tuggar engelska rätt så bra.





Idag blir det en sväng till ICA MAXI, har fått en 5% off-kupong (snålt!) så jag tänkte gå all in och köpa lite lax och kyckling och annat dyrt, kanske kan man spara flera kronor. I övrigt blir det till att fortsätta med köprättsboken och kanske ta ett tag med dammsugaren så att både jag och lägenheten är redo för en ny vecka!

Inga kommentarer: