onsdag 4 november 2009

Snow Falling on Cedars

Idag föll den första snön över Linköping. Inte mycket, men lite. Nu är det dock inte lika dramatiskt som mordhistorien i filmen med samma namn som mitt blogginlägg, men jag tycker att titeln på den boken är så tjusig! Kallt och jäkligt är det åtminstone så det blir till att hålla sig inne resten av dagen innan man blir bjuden på middag hemma hos Ida. Tur att man har böcker i affärsrätt att elda upp sig över.
Jag ska ringa hyresvärden efter deras lunch, tydligen har de lunch mellan 13-14. Sen NÄR har man lunch då? Resten av samhället har ju lunch 12-13, är det för att undvika köerna på McDonald's eller? Nåja. Jag ska iaf högt hävda min rätt till värme i köket. Mitt element har fått för sig att "MAX" betyder svinkallt så jag huttrar i köket varenda morgon, nu är det dags att styra upp lite varmare stunder.

Idag köpte jag biljett till den årliga banketten för ekonomer, passande nog döpt till "Årsbanketten". Den går av stapeln den 14e november och då är det finkostymen för herrar och balklänningarna för damer som åker på. Ska bli trevligt med en fin middag i goda vänners lag.

Inga kommentarer: