tisdag 3 november 2009

Konsumenträtt

Kom just tillbaka från ICA Maxi där jag varit med Ida och hennes syster. Fick åka Volvo XC90 för första gången, woohoo! :) Jag var duktig och handlade bara en enda sak som inte stod på listan och den kostade bara 5 kronor. Vad jag dock är än mer stolt över är att min konsumentsida visade sig, det drogs inte av 15 :- rabatt på fetaosten på mitt kvitto och jag gick faktiskt med kvittot i högsta hugg och klagade (efter lite påtryckningar från Ida). Jag fick 15 kronor i handen, tchiching - rätt ska vara rätt! Meet the new me: Konsument-Christoffer.

Något annat lustigt som hände idag var att stora delar av Linköpings "innerstad" var strömlösa. Däribland min lilla lägenhet. Jag kom hem i panik för att snabbt värma på matlådan som stod i kylen. Kylen var "varm" och mikron funkade inte så jag fick i än större panik springa ned till Matkällaren, en delikatessbutik nedanför mig, och förskansa mig lite lunch innan jobbet. Lunchen var grymt god och nu kommer jag ju handla där fler gånger med dålig likviditet som följd..

Var det förresten någon som såg Ullared-såpan på Kanal5 igår? Herregud. Det är det enda jag säger, tolka själva.





Inga kommentarer: