söndag 22 november 2009

Film ses bäst - inte alls?

Då var årets biofiasko ett faktum. New Moon lämnade mycket övrigt att önska och kan inte rekommenderas ens till den mest romantiskt lagda 15-åriga tjej. Klyschorna avlöste varandra och filmen lyfte aldrig. När de begav sig till Italien och sceneriet luktade lite väl mycket Super Mario-kulisser somnade jag gott en stund. Nedan plus och minus med filmen:

Plus +
  • Vargarna var ju ändå rätt coola
  • Alice var också rätt så cool
  • Pappan verkade trevlig
  • Forks var ett ballt namn på ett samhälle

Minus -
  • Klyschor, klyschor och åter klyschor
  • Vampyrsnubbens vita hud och röda läppar, what's up with the vampire make up artist?
  • Vargsnubbens långa hår i början
  • Vampyrsekten i Italien
  • Bellas playande av vargsnubben. Sånt är aldrig snällt.
  • Vem överlever ett fall från en hög klippa i januarikyla?
  • Varför funderar ingen på varför ett gäng snubbar ränner runt i skogen med bar överkropp mitt i vintern?
Nu ska jag gå och lägga mig, Gute Nacht!

1 kommentar:

Anna sa...

Let's agree to disagree =) Men jag håller definitivt med om att makeupartisten var värdelös! Det finns dock en förklaring till den allmänna t-shirtbristen i filmen. Hon som skrev böckerna är väldigt bra på att hitta på vampyr/varulvs-ursäkter för att få skriva sånt som inte hade varit okej annars =)