måndag 26 oktober 2009

Comeback

Det är ju faktiskt rätt så roligt att blogga så jag gör ett försök på en nystart!

Jag tänker inte göra någon tillbakablick över dagar som gått sedan senaste bloggonlägget, det har jag varken tid eller lust med faktiskt. Jag börjar på ett oskrivet blad, allt i Voltaires anda!

Idag hade vi första föreläsningen i Svensk affärsrätt. Enter: Maria Montazami från Svenska Hollywoodfruar! Vår lärare är förvisso hälften så plastig, hälften så rolig, hälften så skön och dubbelt så gammal som Maria men hennes uppträdande är snarlikt. Långa konstpauser och inga riktiga svar på frågor som man ställer. Bortsett från detta (eller tack vare detta?) verkar kursen rolig och jag är peppad för juridikplugg för första gången sedan jag började universitetslivet.

För övrigt tycker jag att det är H E M S K T vad mörkt det är på kvällarna nu efter vintertidsomställningen. Idag när jag gick hem från jobbet var det beckmörkt ute, det kändes som klockan var 22 snarare än 17. Ain't life a bitch sometimes?

Inga kommentarer: