söndag 2 augusti 2009

Slösöndag

Idag har jag som bekant varit uppe sedan 06:30, vad som hänt sedan sist är väl inte så mycket. Tog en lååång promenad längs Stångån och satte mig och läste en timme på en parkbänk. Läser just nu boken "El Choco" som handlar om en svensk som greps för narkotikasmuggling i Bolivia och sedan fick spendera flertalet år i bolivianskt fängelse. Riktig intressant faktiskt.
Annars har jag försökt att styra upp mitt mikropluggande men jag börjar inse att det för mig verkar vara ett överstigligt hinder, jag ska göra ett tappert försök men jag lovar inga storverk, helt enkelt waaay to much att fixa utan ledarledda lektioner. Tur är väl att jag antagits till en distanskurs i mikron via Högskolan i Kristianstad nu under hösten. Någon gång ska jag väl kunna sätta kurshelvetet. Ryskan går däremot bättre, är dock obeskrivligt nervös inför min redovisning på torsdagkväll, vet egentligen inte varför men jag gillar inte att presentera ett halvbra arbete inför tjugo personer jag inte känner whatsoever. Må kraften vara med mig.
Grammatiken rullar däremot på och jag övar glosor så det står härliga till, inte helt lätt med uttal och stavning men det kommer ska ni se.

Nu är dessutom Sim-VM i Rom slut vilket gör att mina tv-kvällar blir långt tråkigare, kanske leder det ofrivilligt till mer effektiva pluggkvällar, life twists in mysterious ways.

Nu ska jag försöka få i mig lite mat, är inte ett dugg hungrig men bör väl äta något varje dag. Spaghetti med köttfärssås får det bli idag.

2 kommentarer:

Anna sa...

Weii du är tillbaka =) Ja visst är det terapi! Men jag lovar och svär att jag inte har varit i Linköping, antingen har jag en ond dubbelgångare eller också inbillar du dig för att du saknar mig ;-) Lycka till med ryskaredovisningen!

Anonym sa...

Läste något om mikroekonomi och tänkte bara höra mig för lite... Är den kursen förjävlig? :P