onsdag 5 augusti 2009

Skänninge Marken

Jepp idag inleddes Skänninge Marken, marken är östgötska för marknad och knallar från hela landet har i lämmeltåg transporterat sig och sitt skit (förlåt, men det är skit de säljer..) till lilla Skänninge och detta har resulterat i Sveriges största marknad. Det resulterade också i att vi som tjänar vårt levebröd på Runsven i Skänninge fick köa i en kvart för att komma ut ur byn. Vanligtvis tar det inte ens en kvart att köra igenom hela orten..

Efter min sista jobbdag denna vecka bar det av till ryskseminarium, det nästsista var det nu ikväll. Skönt. Jag måste dock säga att Gud inte hade en lyckodag när han skapade vissa av människorna i min grupp, tröttare och mer färglösa människor är svårfunna på denna jord. Nåja, snart är det över! Jag funderar dock på att ta fortsättningskursen i ryska språket för att jag tycker att det är rätt så roligt med ryskan :)

På fredag åker jag ned till Malmö för ett par dagars ompysslande och för att andas lite Skåneluft efter nästan två månader arbetande på Östgötaslätten. På tåget ska jag titta på mitt nya beroende: Stockholm-Arlanda. En dokumentärfilm om just Arlanda flygplats, jag känner mig nästan tjenis med de anställda efter att ha sett serien, förhoppningsvis gör jag inte bort mig och hälsar glatt på någon nu när jag ska till Finland nästa vecka!

Dagens citat: "Det behövs inte så många kronor i studielån för att förstå att det aldrig kommer att fungera"

Nu ska jag se ytterligare ett avsnitt innan läggdags, sovmorgon imorgon. Hurra!

Inga kommentarer: