måndag 3 augusti 2009

Lååång dag

Var uppe med tuppen i morse, 05:50 ringer klockan och det lustiga är att jag är piggare än vad jag förtjänar vid den tiden. Efter jobbet kastade jag mig på cykeln och cyklade ned till bilverkstaden där jag lämnat den häromdagen. Nu var den ju inte öppen i torsdagskväll när bilen fick ett nervöst sammanbrott så jag fick ställa den utanför. Mekanikern upplyste mig vänligt om att jag inte borde ställa bilen där eftersom P-boten uppgår till 700 kr PER DYGN. Lyckligtvis var änglarna på min sida och jag undkom böter. Bilen är inlämnad och jag inväntar nu med spänning på kostnadsförslaget, förhoppningsvis kommer det inte bli snordyrt. For all I know kan det kosta någonstans mellan 100 kr och 3000 kr, man har inte så stor koll på bilmeckande direkt.

Efter en kort tur förbi biblioteket där jag panikantecknade lite ur en bok från referensbiblioteket (what's up with that? varför få man inte låna hem vissa böcker?! på Stadsbiblioteket. Tyvärr har jag rysklektion varenda kväll denna veckan, man måste lyssna på de andras redovisningar, sjukt ovärt! Så idag har jag bl.a. lyssnat på en redovisning om S:t Petersburg och lärt mig hur man böjer verb i dåtid i ryskan. Hurra vilken måndagskväll :)

Morgondagen bjuder inte på några större glädjeämnen, jobb fram till 16 och sedan ovannämnda rysklektion klockan 18-20, segt.


Inga kommentarer: