söndag 2 augusti 2009

Comeback

Nu har jag beslutat mig för en bloggcomeback! Jag saknar att skriva lite varje dag och det kan väl liknas med att skriva en dagbok, fast än mer offentlig.

Nu har jag jobbat sju av nio veckor på Runsven, jobbet flyter på bra och jag tycker att jag är riktigt duktig om jag får säga det själv. Bokföring, förskottsbetalning av fakturor till utländska leverantörer samt betalning av svenska leverantörsfakturor är vad jag sysslar med 07:30-16:00 på vardagarna. Arbetandet kombineras med kvällar av ryskpluggande och mikropluggande. Jag har haft roligare tider i mitt liv kan jag säga. Linköping är enormt dött för tillfället, känns som att jag är ensam i hela världen här just nu. Funderar på att sticka ned till Malmö i slutet av nästa vecka för att bli lite ompysslad av familjen och träffa lite vänner.

Min bil har klappat ihop och ska förhoppningsvis lämnas in på service på måndag om mekanikerna bara kan masa sig tillbaka från semestern. Lägenheten börjar (efter ca två månader) sakta återfå sin forna glans och jag har endast ett par lådor kvar att packa upp i förrådet. Den största gallringen bland "skiten" har dock inte skett än, den får komma efter mina tentor som ligger den 10 och 13 augusti. Höstterminen sätter ju igång igen den 17 augusti så det blir ingen rast och ingen ro tyvärr.

Jag är dock grymt glad över att jag har något roligt att se framemot såhär i dystra tenta- och jobbtider. Den 14 augusti åker jag till Finland i tre dagar, ska bli enormt härligt att komma ifrån Linköping ett tag. Jag ska träffa Team Finland som jag umgicks med i Korea. Planen är att bila upp till Vierumäki och Julius sommarhus. Grillning, sauna och badande i goda vänners lag i sensommarens Finland, låter hur mysigt som helst, inte sant? Hoppas bara att slappa LiU kan få tummarna loss och sätta in mina Erasmuspengar som jag är berättigad till. 1540:- per månad jag var borta, jag förväntar mig väl i runda slängar 6000:-, skulle verkligen inte sitta fel just nu.

Nu ska jag fortsätta att ta tag i mitt pluggande. Har faktiskt varit uppe sedan 06:30 (på en söndag!) och pluggat och tagit en stärkande promenad. Tillbaka till mikron och ryskan nu... Wish me luck!

Inga kommentarer: