onsdag 3 juni 2009

Två kvar..

Jag ber om att få ta tillbaka vartenda positiva implicita eller explicita uttalande som jag gjort om kursen i koncernredovisning. Tentan var (för alla ska tilläggas, fransmän som svenskar) ett potpurri av saker vi endast touchat eller inte alls gått igenom på föreläsningar och lektioner. De 48+ dokumenten vi fått kunde man slängt åt fanders för inte en enda av dem innehöll vad som komma skulle på tentan. Kort och gott, om jag inte hade pluggat en sekund hade jag lyckats lika bra som jag gjorde idag.. Känns riktigt orättvist och jag är nu redo att skriva ett långt e-mail till kursansvarig och programansvarig eftersom kursens innehåll INTE speglade tentamens. Jag är förbannad och uppgiven helt enkelt.

Strategin gick desto bättre och den ska jag ha klarat. Lägg där till mina prestationer i caselösningarna under kursens gång och jag kan få ett hyggligt snitt i den kursen. Nu har jag åtminstone bara två tentor kvar att göra. Big Business-flummet och Price & Retailing Management. Den senare kan bli knivig medan den första antagligen kommer vara lika flummig och oförutsägbar som kursen varit. 

Med två tentor och lika många dagar kvar i Nice börjar det bli dags att runda av vistelsen här nere. Packningen står dystert i hallen och väntar till 90% färdig och fönster och badrum är skurat. Efter tentorna i morgon blir det avskedsmys på stranden med medhavd mat och sedan fest. Fredagen ägnas till städning av lägenheten och förhoppningsvis blir det även någon sista-minuten-soltimme! 

Inga kommentarer: