lördag 27 juni 2009

Smått och gott från veckan som gått

Har ju inte bloggat på ett tag, mest för att mina dagar inte är så särskilt spännande. Jag jobbar 07:30-16:00 ute på Runsven i Skänninge, åker hem och är dödstrött och går och lägger mig vid tiotiden. Riktigt rolig sommar måste jag säga.. Men jag klagar inte, lönen är väldigt välkommen när den väl trillar in! Dessutom trivs jag bra med arbetet, det är inte alltför betungande och jag har lärt mig en hel del om bokföring och grejer. På måndag börjar några av de andra ekonomiassistenterna att jobba så då blir det lite mer ungdomar på kontoret!

Vädret har ju börjat arta sig riktigt ordentligt och vi har stadiga 27 grader på kontoret, tanterna sitter med solglasögon på för att takfönstrena bländar så dant och jag har mindre och mindre kläder på mig för varje dag. Skjorta blev piké som blev t-shirt och kostymbyxa blev jeans som blev shorts igår. Jag svettas ihjäl. Jag dricker säkert 14 liter vatten om dagen för att hålla mig någotsånär på banan. Inte konstigt att bokföringen diffar lite ibland.

I övrigt har det inte hänt så mycket. Sommarens första fest går av stapeln ikväll, det blir NH med lite gamla arbetskamrater från Academic Work. Ska bli riktigt roligt.
Först måste jag dock plugga mikroekonomi till omtentan jag har i augusti. Men allra först ska jag titta på dokumentären om Nordkorea som SVT precis började. Det handlar om en amerikansk desertör ifrån Koreakriget som valde att bosätta sig i Nordkorea!

Ciao ciao

1 kommentar:

Anonym sa...

skriv oftare min vän, ja läser ju..pussss/martina