fredag 12 juni 2009

I'm in lööööve

...with my iPhone! Jag fick den i förrgår och är som ett litet barn på julafton - varje dag! Riktigt snygg telefon med härligt gränssnitt och massor med roliga funktioner :)

I onsdags var jag på jobbintervju på företaget Runsvengruppen som sköter inköp och distribution till alla Överskottsbolagets butiker i hela Sverige. Jobbeskrivningen är ekonomiassistent som ska sköta avstämningar och inbetalningar från våra kunder och alla butikerna. Jag träffade en kille vid namn Olle och det kändes mycket bra. Igår fick jag beskedet om att jobbet var mitt! :)
Start på tisdagen den 16/6 och sedan är det jobb fram till den 7/8. Ingen semester med andra ord.
Jag ska ju även ta en kvällskurs i ryska, plugga mikroekonomi och kalkylering. Det blir till att ligga i med andra ord! Det värsta är dock pendlingsavståndet från Linköping till Skänninge, cirka 4 mil. Nu är ju inte kollektivtrafiksnätet i Östergötland världsbäst så det blir 20 minuter tåg till Mjölby och sedan buss därifrån till Skänninge, allt som allt en nätt pendlingstid på 1 timme enkel väg. Jag kan ju tillägga att jag börjar 07:30... :S

Idag blir det en fixardag, ska köpa ryskböckerna och sedan göra läxan. Har första lektionen ikväll mellan 18-21, kul på en fredagkväll. Läraren var sjuk igår så det var inställt igår, därför blev det uppskjutet till idag.

Inga kommentarer: