tisdag 16 juni 2009

Första dagen på jobbet

I dag jobbade jag första dagen på jobbet hos Runsven. Jag blev jätteväl bemött av alla som jobbar där och arbetsuppgifterna verkar som om att de är rätt så roliga men samtidigt inte alltför avancerade. Pendlingen är det största gisslet just nu, 50 minuters pendling på morgonen när man börjar 07:30 är inte så väldig roligt. Men ett nödvändigt ont. Jag är säker på att jag kommer att få en jättetrevlig sommar på Runsven!

I övrigt har ju ryskkursen kickat igång. Den består av mig och ett tiotal trötta, långhåriga, glasögonbärande teknologer med kläder som har sett sina bästa dagar. Jag är alltså inte där för att träffa nya vänner... Jag hade för övrigt ett ofrivilligt och "intressant" samtal om kursplaner med en av dem på förra lektionen.. Hursomhaver så går det framåt och jag kan säga flera meningar i rad nu. Ryskan är väldigt finurligt uppbyggd och inte särskilt svårt, förutom uttalet då.

Nu ska jag ta mig ett glas rött och koppla av lite, tidig sänggång då jag ska ta tåget 06:50 i morgon bitti.

1 kommentar:

Anna sa...

Privet! Låter som att ditt crew på ryskakursen är ett kul gäng =)

Tänkte bara skryta med att Lidköping inte bara stoltserar med Iqbaltorget, vi var visst värd för årets Midsommarfirande på teve också! Läckö slott ligger typ ett (jättelångt) stenkast från min sommarstuga. Vad sa du att den där "fina" gatan i Malmö hette sa du ;-)