måndag 1 juni 2009

Dagen då GM konkade och Air France tappade bort en Airbus

General Motors ansökte om konkursförfarande idag, det är helt osannolikt sjukt! Visst den amerikanska regeringen ska gå in med ca 30 miljarder dollar men med skulder på 172 miljarder räcker det inte så långt.. Idag tappade även Air France bort en Airbus med 228 passagerare någonstans utanför brasilianska kusten, även det osannolikt. Ett av världens mest avancerade plan och man har inte hört ett pip eller sett något på 12h. Farhågorna är väl att det havererat någonstans utanför Fernando do Noronha-ön. 

Jag har tentapluggat hela dagen idag och börjar nu känna att såväl finansieringen som handelsrätten sitter inför morgondagens tentor. Ska repetera lite formler och lite detaljkunskap sedan får det räcka med plugg i de ämnena för denna gång. Jag har även satt igång att packa, har lagt fram och packat ned sådant jag inte kommer använda de sista fyra dagarna. Jag har ju oresonligt många skor med mig, har fyllt min bag med 11 par skor och den stannade precis på 8 kg som är tillåten handbagagesvikt av SAS. YES! Har även fyra kilo tillgodo i stora resväskan när allt utom kostym, necessär och lite kläder är nedpackade, känns bra :) Kanske behöver jag inte vara lika nojig med övervikt som jag alltid är annars. 

I övrigt ser de sista dagarna i Nice inte så fantastiskt roliga ut.. De är två tentor om dagen som gälelr fram tills torsdag och kvällarna ägnas åt att plugga in nästkommande dags tentor. På torsdagkväll blir det förshoppningsvis ngn tenta-och avfärdsfest och fredagen ägnas åt att flyttstäda. Klockan sex på kvällen ska jag vara på flygplatsen för att hinna med mitt plan som landar på Kastrup klockan 21:30 om allt går vägen och SAS inte tappar bort oss någonstans över Tyskland..


1 kommentar:

Makkan sa...

Dettar har ju inte precis varit nyttigt för min flygrädsla:S