torsdag 28 maj 2009

Tentapluggstider

Det är enormt svårt att tentaplugga i detta klimat. Det är alldeles för varmt så man kan inte koncentrera sig vilket gör allting hur jobbigt som helst. Skönt är dock att det finns ett utmärkt botemedel för det: strandplugg! Jag och Markus gled ned till Miami Beach och hyrde varsin solstol och pluggade där hela dagen igår. Det gick riktigt bra och accountingen fastnade äntligen i mitt huvud. Vi tog varsin öl och köpte lite småsnacks och varvade plugg med bad. Optimalt anser jag.

Kvällningen blev inte mycket sämre den, då var det Champions League-final och jag, Emilia och Malin tog oss upp i stan för att titta på matchen på någon bar. Den irländska puben var alldeles knökfull så vi satte oss på Häagen-Dazs uteservering och kollade på matchen med öl och glass (inte samtidigt dock..) Barça vann ju och om det var bra eller dåligt är jag fel person att fråga. Men de vi hejdade i varje fall på dem!

Idag har jag sista lektionen ever på EDHEC och det är i flumkursen Big Business and the Environment. Malin och Anna har varit gentila nog att axla rollen som presentatörer av vårt arbete så jag behöver inte anstränga mig så väldigt mycket. Tack :) I övrigt ska jag försöka kanalisera de sista krafterna för att banka in handelsrätten, koncernredovisningen och finansieringen för att fullborda mitt tentapluggande för den här gången. 

Exakt en vecka kvar till hemresa idag...

Inga kommentarer: