lördag 2 maj 2009

Miami Beach

Idag var det ett gäng som åkte till Cap Ferrat och ett annat som tänkte åka till Villefranche, min beslutsångest och tidspress gjorde att jag istället stannade kvar i Nice. Fick sällskap av Madde och Markus och dagen tillbringades på Miami Beach. Jag invigde (inveg, borde det ju i och för sig heta..? Jag menar tiga-teg, niga -neg) mina nya badskor som jag fick av pappa. Eftersom stranden och havsbottnen i Nice är väldigt stenig är det skönt att dra på sig ett par badskor. Nu vet jag varför min kompis Jonas älskar sina så högt!

Ikväll blir det tacokväll i min artonkvadratare. Jag har världens tacosug! Inte lika extremt som det jag hade i Korea dock, då jag och Julius glatt åkte till Noksapyeong (40 min enkel väg från Hoegi) för att äta gudomliga fajitas och burritos - men nästan! Vännerna droppar in runt åttatiden så tills dess ska jag slappna av med några avsnitt av Christine, ett glas rött och lite chips - är det lördag så är det!

Inga kommentarer: