tisdag 5 maj 2009

Lyxproblem

Jag tror att min "förkylning" i själva verket är pollenallergi, jag nyser och snorar som aldrig förr. Med tanke på att den enda växtlighet som finns här som inte finns i Sverige (där jag inte är särkilt pollenkänslig) är palmer så har jag nog utvecklat palmpollenallergi. Detta lyxproblemet andas Rivieran och ska man ha pollenallergi av något slag så ska det ju vara palmrelaterat. Stekigt.

Måndagen och tisdagen har genomsyrats av strategikursen "Strategic Options" ledd av en ung bulgarisk kvinna. Hon är kanonbra och jag gillar verkligen denna kursen :) Att hon sedan hela tiden relaterar till svenska bolag såsom IKEA och Kornäs gör ju saken mycket trevligare. Eftermiddagarna har tillbringats i en svenskättad professors sällskap, i kursen International Commercial Law. jag försöker tycka att det är intressant och komma med sol i sinnet men efter 10 minuter blir jag hur uttråkad som helst. 40% av betyget utgörs av fysisk närvaro så det har bara varit att bita ihop. Nu är det dock slut på den sagan då sista föreläsningen var idag.

Ikväll ska vi ut en sväng, det är International Summer Party vari vi utbytesstudenter står för den internationella delen, Nice för Summer-delen och skolans förening "Nice Visit" för Party-delen. Markus svänger förbi en stund innan och snackar lite dynga innan vi förädlar festen med lite svensk närvaro!

Jag har just svängt i mig pannbiff med potatis och brunsås (tack mamma för brunsåsleveransen!!) och det var hur gott som helst att förnimma svenska smaker igen! Jag har äntligen tagit mig i kragen och börjat leta flygresor hem och det lutar åt att jag kommer 5-6 juni om jag hittar något sånär billiga biljetter.

Nu ska jag gå och hälla mig lite innan det är dags att försöka göra sig partyfin.


Inga kommentarer: