tisdag 26 maj 2009

Lycka! Det är dåligt väder..

En students liv blir så mkt lättare när det är dåligt väder. Då finns det inget som tvingar ut en i solskenet utan man kan sitta hemma och plugga till sina tentor som sig bör. Det kom till och med en liten droppe regn i morse när jag tog 07:10-bussen till skolan. Jag köpte med mig två pains au chocolat och tryckte en kaffe i automaten, frukost! Satt sedan en timme i cafeterian och pluggade innan biblioteket öppnade 08:30. 

Har nu suttit effektivt i nästan fyra timmar, känns rätt så skönt. Har börjat få rätt bra koll på strategin och även den internationella handelrätten börjar sjunka in. Har dock orosmolnet koncernredovisning kvar att kämpa med. Upp till kamp! Nu klockan 12 ska vi ha gruppmöte för vi har en redovisning att göra på torsdag, känns riktigt ovärt att ha en redovsing några dagar innan tenta. Man slutar aldrig att förvånas över universitetssystemet.

Läste om att Nordkorea sköt upp ytterligare missiler imorse svensk tid. Känns ju inte så värst bra, får se vad världssamfundet har att säga denna gången. Deras försök brukar ju vara väldigt tafatta och ingen vågar riktigt säga ifrån. Förståeligt kanske med tanke på att atombombsarsenalen i Nord är lika stark som den som fällde bomber över Hiroshima och Nagasaki, dessutom har den käre Kim Jong-Il inte alla mackor i picknick-korgen heller.. Jag hoppas dock att Pyongyang låter bli att bomba mitt älskade Seoul :(

Nu ska jag ta ett sista ryck med handelsrätten innan lunch och gruppmöte.
A +!

Inga kommentarer: