söndag 24 maj 2009

Livet på Rivieran är.. på topp!

Jag får ju börja med att tacka någon högre makt för att mina farhågor inte besannades. Vi kom in på stället, vi gick förbi hela kön och vakten släppte, leendes, in oss på VIP Room. Efter att ha nypt oss ett par ggr i armarna stegade vi helt sonika in på den gigantiska uteterrassen försedd med soffor, barer och i ett hörn - kameler! Vi började med att gå på djurparken där vi även noterade lamor och ponnies. När vi var färdigvallade vid zooet, gick vi in på dansgolvet och snirklade oss ända fram till scenen. Kylie Minogue började spela direkt och jag tyckte hon var svinbra, riktigt coolt att se henne så nära! Hon spelade en bra stund men tyvärr var det fina folket på plats jäkligt slappa och antagligen för "important" för att tjoa och tjimma och ha kul. Lite dåligt ös på dem med andra ord! Sista låten var...öhm..vet inte namnet just nu..men det kom massa guldigt konfettiglitter ned på oss i vart fall!

Sekunden Kylie spelade klart drog DJ:n Bob Sinclair igång och festen drog äntligen igång. Mitt på dansgolvet fanns en stor "bröllopstårta" vars ringar alla snurrade på olika håll, vilket gjorde att de som var trötta i dansbenen kunde stå stationärt och snurra runt rummet och insupa hela atmosfären. Efter ett par timmar (och inte en enda droppe alkohol!) bestämde vi oss för att lämna stället för att kolla in ett annat ställe, Le Bâoli. Om ni minns så var det där jag var första helgen i Nice och åt för budgetsprängande 100€! Där hade Dolce & Gabbana i varje fall en fest för kvällen men när vi kom dit vid fyratiden var det tämligen dött. Istället gick vi vidare in i stan och ned mot lyxyachterna i hamnen... Första tåget mot Nice gick 05:36 och det lyckades vi med nöd och näppe ta oss ombord på. Detta resulterade i att Christoffer landade i sängen någonstans strax innan 07.00. Jag kunde dock inte sova alls utan satt uppe ett bra tag innan jag tillslut sov två timmar och sedan studsade upp igen klockan 11 för att plugga. Behöver jag säga att lördagen blev en tidig historia?

Inga kommentarer: