lördag 9 maj 2009

Lillois, lillois on t'encule!!

Igår var det Beach Party i Juan les Pins. EDHEC Cupen som jag skrivit om nedan håller ju på hela helgen så Nice är fullspäckat med "lillois" (demonym för just folk från Lille). Eftersom det, naturligtvis, är lite rivalitet mellan de båda campusen skanderades det hejaramsor hela kvällen och vi glada utbytesstudenter var inte sena med att vara med på noterna! 

Vi var som sagt i Juan-les-Pins en halvtimmes bussresa från Nice ungefär. Där bjöds det på pastasallad, rissallad eller taboulehsalad, vi åt glatt av alla tre rätter och sedan var det open bar. Dansande och skrålande i flertalet timmar innan bussen körde oss hem till Nice igen. Jag hade dock för kul för att gå hem så jag hängde med ett gäng hem till en fransk tjej, Elodie, för lite efterfestande. Någon hade stulit med sig en flaska gin och en annan lirkade upp en flaska pastis ur jackfickan så det var hög nivå även på efterfesten! Mest handlade snacket om hur de lilloisiska grabbarna ska göra för att ragga upp våra svenska tjejer här (Anna och Madde var väldigt populära!) och om att lära mig att sjunga kampsångerna. Ett par timmar och en kebab senare var jag i sängen.

För övrigt är mitt niçoisiska hem en krigszon. Jag måste ta tag i mitt liv och försöka hitta tillbaka till det nystädade läget mamma och pappa lämnade efter sig. Suck, jag har ingen karaktär.  Först ska jag dock svänga ihop lite guacamole och sedan ska jag äta tacos med mig själv. Kvällen spenderas med Top Budget-chips och en flaska Coca-Cola framför ngn lämplig film.



NB: Jag råder er att inte översätta titeln på blogginlägget!

1 kommentar:

Fille sa...

Ett verb att ta upp med Olle och analysera i höst hehe