söndag 17 maj 2009

Helgen vecka 20

Så är snart ännu en helg till ända. Det märkligaste är dock att jag endast har 2 (två!) helger kvar i Nice. Can you imagine? Jag är i Sverige igen om 23 dagar! Galet! Denna tredje sista helg i Nice har varit händelserik och riktigt trevlig. 

Kort resumé:

Länge har jag och Ye Jin snackat om att gå och äta koreansk middag och på fredagen var det så dags. Emilia och Filip hakade på angelägna om att lära sig om koreansk matkultur. När vi steg in genom dörrarna på restaurangen Guibine fick jag väldiga Korea flashbacks. Ye Jin som är koreanska och servitriserna talade till varandra på koreanska och bugade och grejer. Jag föll kvickt in i bugandet igen men nöjde mig med en liten diskret huvudböjning. Vi beställde in flera rätter och delade och till det dracks koreansk öl och soju. Vad jag har saknat koreansk mat! Jag blev lite nostalgisk och för ett tag kändes det som att man satt i Hoegi och åt och inte i Gamla Stan i Nice. Jag SKA tillbaka till Korea, as soon as possible helst!

Gårdagen spenderades i sin helhet på stranden i Nice. Solen stekte härligt och Herr Haeger (sin mors råd till trots) solade glatt utan solskydd vilket gjorde att ansiktet var lite rödtonat på kvällen. Kvällen skulle spenderas i Monte Carlo på ett uteställe som heter Karément. Först var det dock Eurovision-förfest i le château! Sverige tokfloppade som vanligt och Norge vann som tippat. Jag hejade dock på Azerbajdzjn, Island och Finland! Efter förfestandet tog vi taxi till järnvägsstationen och sedan tåget till Monte Carlo. Första gången jag var ute i Monaco så det var ju trevligt, stället var inte hundra men helt ok. Landade hemma i sängen runt 05-tiden i morse..

..något som gjorde att jag var enormt trött när jag steg upp vid 10-tiden för att plugga. Så nu har jag suttit sedan dess och gjort alla uppgifter till vår Treasury Management-lektion imorgon. Det är inte små uppgifter hon ger oss, en räkneuppgift tar 40 minuter att göra, men jag tycker det är roligt! Kanske ska man läsa finansiering ändå, åh jag kan inte bestämma mig! Nu ska jag ta mig tillbaka till pluggandet ett par timmar till innan jag lägger av för dagen. 

Tillykke Norge förresten, 17e maj idag! 

Inga kommentarer: