fredag 8 maj 2009

Fête de la Victoire 1945

Idag är det helgdag (Fête de la Victoire) i Frankrike, här firas att Frankrike var med bland de segrande parterna i Andra Världskriget. Värt att notera är att såväl Slovakien, Storbritannien och Tjeckien också firar 55-årsdagen av krigets slut. Jag är således ledig hela dagen idag. Jag ska dock försöka ta tag i mitt pluggande på allvar idag och det blir näsan i böckerna under hela förmiddagen.

Igår var jag, Emma, Anna och Markus på Häagen-Dazs och åt glass och drack lite vin. När servitrisen kom in med brickan öste hon allting på den över mig, vilket resulterade i rödvinsgenomdränkt t-shirt, jeans och skor. Jag luktade a-lagare hela kvällen.. The flipside var dock att vi fick hela notan annulerad, i efterhand skulle man ju beställt mer från början :)

Ikväll är det EDHEC Cup, vår skolas campus i Nordfrankrike (Lille) kommer ned hit och ska festa och hålla på med vattenaktiviteter och volleyboll och grejer. Jag har dock valt att inte betala de 40€ det kostar och istället försöka vara mogen och studera. Ikväll vet jag inte vad som händer, kanske blir det fest, antagligen inte. Vi får se vad framtiden utvisar!

Inga kommentarer: