fredag 29 maj 2009

Aprikosmani

Jag har fått dille på färska aprikoser! Alltså, var har färska aprikoser varit hela mitt liv?!
Jag kommer ihåg att jag lite blont frågade Emilia för någon månad sen om det "finns" färska aprikoser eller om man bara torkar eller lägger in dem direkt? Emilia försäkrade mig om att det fanns och att det om några månader skulle finnas riktigt goda sådana här i Frankrike. Nu är det några månader senare och jag har redan spenderat över hundralappen på aprikoser denna veckan! Jag hoppas verkligen att det är lika nyttiga som de är goda! Aprikoser är lycka.
Visste ni förresten att aprikos också kallas för "armeniskt plommon" eftersom romarna först stötte på den i Armenien?

Idag fyller Emma här nere år och det betyder kalas! Vi ska ut och äta på en italiensk restaurang och fira henne med pompa och ståt är det tänkt. I morgon utlovas 27 grader så det blir ett par timmar på stranden i tentapluggspausen. I natt drömde jag mardröm om min finansieringskurs vilken innebar att jag kuggade hela kursen och en gammal grundskolekompis till mig (Eric B) satt och försökte viska svaren till mig utan någon större framgång. Den drömmen tog jag som ett tecken på att jag borde plugga mer finansiering. Sagt och gjort, morgonen och dagen har spenderats i valutakursernas och derivatinstrumentens anda!




Inga kommentarer: