lördag 30 maj 2009

Ambivalens

Jag har enormt motvilligt börjat inse att redovisning är roligt. Jag har försökt förneka det länge men nu går det inte, jag måste låta mina känslor släppas fria. Jag tycker att redovisning/revision är roligt. There, I said it. Har suttit med min Accounting-kurs hela dagen idag och jag räknar goodwill och ställer upp konsoliderade balansräkningar så det står härliga till! Hoppas tentan blir lika rolig :) 

Igår firade vi Emma födelsedag på en italiensk restaurang. Kanongod pizza, jag dristade mig till och med till en pepperonipizza (jag tycker ju varken om korv eller stark mat). Den var riktigt god i kombination med husets röda. Efter lite mat behöver man ju efterrätt så vi styrde kosan till Häagen-Dazs IGEN. Jag älskar verkligen det, hoppas det kommer till Malmö någon gång. Att man kan dricka vin, äta glass och fika samtidigt är ju en klockren affärsidé. Kudos till de polska invandrarna som skapade konceptet på 30-talet. Det roliga är att de döpte sitt koncept till Häagen-Dazs för att få det att verka skandinaviskt och exotiskt för den amerikanska befolkningen! I början hade de till och med en karta över Skandinavien på sina paket samt att de skrev Oslo, Stockholm, Copenhagen på sina servetter. Lite roligt tycker jag! 

Nu ska jag äta en sen lunch så jag kan äta en kontinentalt sen middag ikväll.

Inga kommentarer: