lördag 4 april 2009

Spartips

Alla som känner mig vet att jag är den sista på denna jord som ska ge finansråd då jag är minst sagt KASS på sparande och ekonomisk planering. Trots detta vill jag faktiskt ändå tipsa alla Nordeakunder om deras nya tjänst XtraSpar. 

Det är en kostnadsfri tjänst som innebär följande:

Varenda gång du betalar med ditt bankkort dras automatiskt en summa på 5-20 kronor extra och läggs på ditt sparkonto. Det innebär att varenda gång du handlar sparar du en slant samtidigt. Huuur smart somhelst!! Man kan även ställa in så att kortet avrundar uppåt till närmaste 10-tal eller närmaste 50-tal. Jag ställde just in tjänsten på mitt bankkort och till en början vill jag prova med 20-kronors sparande på VARENDA inköp. Det här kan ju bli hur bra som helst... eller ytterligare en dålig ursäkt för att shoppa...

Läs mer om tjänsten här

Inga kommentarer: