tisdag 28 april 2009

På egna ben igen

Efter nästan sex dagar med mamma och pappa på besök står man nu återigen på egna ben. Vi har haft det väldigt mysigt, utflykter till Villefranche och Eze, mysiga middagar och promenader. Tack för ett trevligt besök :)

Nu är man tillbaka i skolan efter påsklovet och gårdagen spenderades nästan helt och hållet i skolan. Strategikursen började igår med en bulgarisk doktorand som lärare. Hon verkar jättebra och är lugn och metodisk, men lite öststatsvibbar får man när man hon gick igenom straffsystemet för försenade inlämningar och sen ankomst. Dagen har tillbringats i strategins anda med grupparbete. Min grupp består av tre glada fransmäns, en kines och en från valfritt öststatsland. Allihopa började självfallet med att komma tjugo minuter sent för att sedan dela upp arbetet mellan oss och sedan gå hem. En välspenderad timme på EDHEC. Nu har jag i alla fall just avslutat min del av arbetet och skickat in det till redigering hos en fransyska. 

Jag fick för övrigt reda på att jag fixat de sista tre kurserna också så det är bara finansieringen och kalkylen som jag inte fixat. Men hey, det var faktiskt på franska! Jag är nöjd och hoppas att min koordinator hemma i Linkan också blir det. 

Imorgon är jag ledig och då hoppas jag på att det fina vädret lyser upp min tillvaro så man kan löka lite på stranden! 

Inga kommentarer: