torsdag 2 april 2009

Nimiral

Ja det kan man lugnt säga: skit! (på koreanska). Från att haf varit företaget med stort F och en vinst på 1,6 miljoner euros (när de andra var förlustdrivande) hamnade vårt tim tillslut på en nätt förlust på 6,2 miljoner euros. Där ser man. Kanske är man inte företagsledare trots allt?
Jag är dock enormt nöjd med min (vår) insats under dessa fyra 10-timmarsdagar. Vi gav inte upp, vi kämpade och visst vi gjorde en dålig dålig beslut men det var lärorikt. Jag hade jätteroligt och vårt team var hur bra som helst. Idag var det presentationer om strategier och så vidare och vi lockade till lite skratt genom att rätt igenom skylla på vår nationalitet. Vi var det företag i vårt "universum" som gav de allra högsta lönerna (typiskt svenskt enligt vår franska lärare). Detta drev upp löneläget för alla företag i vårt universum, haha. Lite lyckades vi alltså "sabba" för våra motståndare. Efter presentationer och prisutdelning är det nu stiltje på pluggfronten. Nästa föreläsning ligger på måndag så en lång helg, med bra väder till på köpet, väntar.

På söndag blir jag utkickad från min lägenhet till förmån för familjen Wikström. Inga problem då jag hyst in mig hos Markus, Madde och Anna i deras stora våning. Ska bo där i en vecka och prova på livet i kollektiv. Förhoppningsvis är vi dessutom ett gäng som far till Korsika i ett par dagar nästa vecka.

Vet ni vad som också händer nästa vecka? Min födelsedag, hurra! :)


Inga kommentarer: