lördag 4 april 2009

Jungstedt vs. Levy


Idag är det tokvarmt i Nice, har hela balkongdörren öppen, men är ändå vaaarm. Ska göra i ordning en god sallad och ta tonvis med vatten med mig innan jag glider ned på Gambettastranden ett par minuters gångväg härifrån. Kanske blir det till och med Villefranche, om jag pallar. Tror inte det, har en lägenhet att städa och en väska att packa. Nästa vecka byter jag ju lägenheten mot ett château!

Jag hittade en bok i bokhyllan här i lägenheten under tiden Emma var här. Började läsa första sidan och hipp happ huppla hade jag läst 12 sidor till. Boken heter "Den du inte ser" och är skriven av Mari Jungstedt. Hur bra somhelst, handlar om tre kvinnomord på Gotland som kriminalaren Anders Knutas ska lösa. Jag är helt fast i den, men snart är den tyvärr slut. Skönt då att jag har boken "Vous Revoir" (Att återse er) av Marc Levy att sätta tänderna i efter Jungstedts masterpiece. 

Notera att jag lärt mig lägga in bilder nu :) Ska försöka fota lite här i Nice, jag har fortfarande bara tagit en enda bild här nere, dessutom var det i Cannes :P









Inga kommentarer: