måndag 6 april 2009

Inflyttning Le Château

Igår kväll flyttade jag alltså in i Le Château (Markus, Maddes och Annas lägenhet). Lägenheten ligger på 11e våningen och vardagsrummet vetter ut mot Medelhavet och ger en fantastisk bild av Nice och nämnda hav. En underbar vy att vakna och äta frukost till! Jag ska bo här fram tills på torsdag innan vi kommer att pysa över till Korsika ett par dagar. Färdbeskrivningen ser ut som följer: Båt till Bastia på norra delen av ön, hyrande av bil för att sedan köra ned längs kusten för att slutligen hamna i staden Ajaccio och därifrån ta färjan hemåt igen. Torsdag till måndag ser det ut att bli och vi tänkte ta in på småhotell längs med vägen. Vi "googleearthade" igår och kollade in vägar, hotell, och vyer med hjälp av deras satellitbilder.

Igår käkade vi pizza allihopa här och sedan tittade vi på några av snitt av Så ska det Låta, riktigt skönt med svensk TV! Men vad har hänt med Tone Norum, vilken fruktansvärt tråkig människa! Idag har jag föreläsning 14-17 i International Commercial Law, första föreläsningen i den kursen.

Imorgon är för övrigt min födelsedag och förhoppningsvis blir det en liten middag på stan för att sedan gå ut och slå klackarna i taket! :) Typiskt är dock att jag har skola mellan 08-18:30..that's life :(


Inga kommentarer: