måndag 13 april 2009

Back in Business

Då var man tillbaka i sin egen lägenhet efter en vecka i Le Château. Har varit riktigt roligt att ha roommates ett tag! Det har varit slappa filmkvällar och i övrigt även glidiga dagar då vi har varit väldigt mycket lediga.

Idag är det Lundi de Pâques (Påskmåndagen) och den är precis som i Moder Svea en röd dag. Är någon dag röd i Frankrike så är den RÖD. Iiiingenting är öppet så jag är glad att de som bodde här i min lya en vecka lämnade lite mat, annars hade jag inte överlevt! Idag skiner solen för första gången på 8 dagar, det tackar vi för! Jag ska alldeles strax bege mig ned på stranden för lite solbadande. Får se om Markus och Anna möter upp, vore trevligt.

Annars är det en fullspäckad vecka som väntar, Makkan, Sara och Jonas dimper ned på onsdag för ett par dagar på Rivieran. Planerna är väl inte riktigt spikade men det blir väl lite utflykter till Monaco och Cannes och någon dag strosande i stan här i Nice. Nästa vecka är jag ledig hela veckan då det är påsklov! Mamma och pappa kommer ned på onsdagen den veckan och stannar fram till måndag, can't wait! :)

Nej dags att hoppa i badbrallorna! Ciao

Inga kommentarer: