onsdag 8 april 2009

364 days to go

Japp, så var det 364 dagar kvar tills nästa gång man fyller år. Tänk vad längesedan Nice kommer kännas då.. Sorgligt men sant!

Jag hade en födelsedag som började ganska kasst, föreläsning 8-18:30 med en tysk/svensk/fransk handelsrättsadvokat om tolkandet av Förenta Nationernas lag om säljandet av varor till utlandet. Avgör själva om det är roligt. Trots detta så strömmande gratulationerna in från alla möjliga väntade och oväntade håll, man tackar och bugar! Solen dagen till ära och termometern på mataffären visade 25 grader.

På kvällen gick hela svenskgänget ut och käkade på en texasinspirerad BBQ-restaurang. Här inmundigades hamburgare och revbensspjäll och som pricken över i - Banana Split! Jag fick födelsedagspresent av lyxigare snitt, ett par Armanikalsonger. Tusen tack! :)
En del av oss fortsatte sedan till Häagen-Dazs Café och drack lite vin för att runda av kvällen. Vi kom överens om att vi sparar våra krafter för utgång till i kväll eller i helgen istället. Vilket inte gjorde mig någonting då jag var rätt trött efter dagens bravader på skolan.

Idag är det halvdisigt väder men fortfarande varmt. Solen bränner på ryggen här där jag sitter och blickar ut över Medelhavet. Trots diset ska jag nog ändå kila ned på stranden och lägga mig och läsa. Det är så skönt att ligga där nere och lyssna på havet. Grymt skönt att bo vid havet igen förresten, Linköping kan ju inte bli mer avskärmat från det stora blå. I kväll blir det möjligen utgång om jag inte bangar på grund av tidig föreläsning i morgon. I helgen blir det inte Korsika trots allt, men väl en festkväll i Monaco. Månne med tillhörande limousinefärd härifrån till Monaco och med VIP-biljetter i näven. Oh là là, livet på Rivieran är jobbigt.

Tack allihopa för att jag fick en så trevlig födelsedag :)

Inga kommentarer: