måndag 9 mars 2009

Vaderleksrapporter

Man kan vackert konstatera att vaderleksrapporterna som kommer fran svenska hemsidor inte ar riktigt tillforlitliga vad galler det niçoisiska vadret. I helgen har det varit 12 grader och mulet enligt Aftonbladet. Jag som har spenderat helmgen har nere kan intyga att det var 18 grader och stralande sol och att jag brande min lilla nuna i solen i lordags. Vaderleksrapporten fran TF1 (franska SVT1) kvittrade i morse om att temperaturerna kommer att stiga over 20 gradersstrecket i veckan. Jag ar lycklig!

Helgen har sett ut som foljer:

Fredagen blev en lugn hemmakvall strotittade lite pa Mamma Mia! och pluggade lite.
i lordags satt ajg pa stranden med Emilia och solade, jag har nu ett vackert linne etsat pa kroppen (note to self: ta a vlinnet nasta gang). Pa kvallen var det sa dags for Andra Chansen i melodifestivalen, tyvarr strejkade SVT:s internettjanst (jag betalar TV-licens och undrar VAD det ar fragan om?!) sa det blev inget tittande. Istallet pizza och glatt umgange.
Sa kom sondagen, upp tidigt for att satta tanderna i plugget. Klockan 11 var det rendez-vous hemma hos Emma, som for ovrigt bor som en drottning, for plugg. Den glada trion holl ut i enochenhalv timme innan vi bestamde att det nog gick minst lika bra att plugga pa stranden.
Sagt och gjort, efter en provianteringsrunda pa McDonald's spatserade vi ned pa stranden for att "fa lite D-vitamin".

Idag gar jag i skolan till 17, forst datakurs sedan en kulturkurs som jag ar den enda som uppskattar. I dag handlar det om Afrika. Det ar ju kul, jag satter 50 euro pa att lararen kommer att tala om Zimbabwes hyperinflation. Nagon som satter emot? Pa tal om valutor sa kan man ju konstatera att prislaget, vilket redan ar anstrangande hogt, har blivit ca 23% hogre jamfort med februari forra aret, pa grund av den svaga kronan. Folkomrostning om euron nagon?

Inga kommentarer: