torsdag 19 mars 2009

T minus 5 hours

Da sitter man har, dagen jag aldrig trodde skulle komma infinner sig nu och hela min aura ar uppfylld av lycka - nagot sant.. Det ar sista tentadagen; marnadsundersokningstenta och tenta i kulturer star pa tapeten idag. Det kanns realtivt bra, det beror helt pa hur Danonegubben har lagt upp sig tenta. Jag kan i alla fall tolka de statistiska testen som kravdes pa forra tentan och jag kan beskriva olika typer av kvantitativa och kvalitativa studier. Jag kan tillika rabbla buddhismens fyra sanningar; hinduismens fyra livsregler, afrikanernas syn pa makt, ge min syn pa Rysslands energipolitik och for att runda av, ge dig flera olika aspekter pa varfor Iran kommer att bli Mellanosterns nasta stormakt. Till raga pa att det ar tentor idag sa ar det aven kollektivtrafiksstrejk vilket resulterade i en sprangmarch i alldeles fopr paklatt tillstand ungefar en timme for att komma hit till skolan. Jag saknar Skanetrafikens (ja till och med Ostgotatrafikens) palitliga tidtabeller och bussfloden.

Idag direkt efter tentorna star det bussar och vantar pa oss for att ta mer eller mindre hela EDHEC till Juan les Pins for BBQ och tentafest. Kommer bli hur harligt somhelst, looking forward to it. Pa lordag ryktas det om en liten utflykt till Villefranche-sur-Mer for sol och bad. Om vi inte behover gora vart sista inlamningsarbete i Management et Sciences Humaines fortstas..
pa tal om andra villages i narheten av Nice sa luskade vi ju reda pa var var finansieringslarare Céline bor, Roquebrune-Cap-Martin that is. Tydligen ar det varsta richie rich-stallet och det kan ju vara pa sin plats eftersom madde sager att lararna pa EDHEC tjanar astronomiska 2 miljoner kronor om aret! Med tanke pa priserna i skolans cafeteria och tuition fees pa 100 000 per ar kan man ju fortsta varfor..

Vi hors igen efter helgens eskapader da jag ar tillbaka i skolans datasal :)

Sista-minuten-plugg ar pa sin plats nu!

Inga kommentarer: